ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK PN.
„CENTRUM DLA NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH” W KRAKOWIE

Szkoła Muzyczna

 Zasady rekrutacji

  1. Warunkiem ubiegania się kandydata o przyjęcie do klasy pierwszej Szkoły Muzycznej jest ukończenie 6 lat i nieprzekroczenie 16 roku życia, z zastrzeżeniem punktu 2.
  2. W drodze wyjątku, za zgodą Dyrektora Zespołu do klasy pierwszej może zostać przyjęty niepełnosprawny kandydat powyżej 16 roku życia, któremu rokuje się ukończenie Szkoły najpóźniej w 24 roku życia.
  3. Pierwszeństwo w przyjęciu do Szkoły mają kandydaci będący uczniami Zespołu, inni niewidomi i słabowidzący, pozostali w miarę wolnych miejsc.
  4. W dniach od 1 marca do 15 czerwca kandydaci składają podanie według wzoru ustalonego przez Szkołę – PDF, DOC – oraz zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. W przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie na instrument dęty wymagana jest adnotacja lekarza o braku przeciwwskazań do gry na instrumencie dętym.
  5. Do pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego dopuszcza się kandydatów, którzy do podania o przyjęcie do Szkoły dołączyli zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Brak wymaganych dokumentów na etapie rekrutacji oznacza rezygnację z ubiegania się o przyjęcie do szkoły.
  6. Kwalifikacja kandydatów odbywa się na podstawie badania przydatności do kształcenia w Szkole.
  7. Badaniu przydatności do kształcenia nie podlegają kandydaci niepełnosprawni do lat 10, którzy równolegle rozpoczynają naukę w Zespole. Ocena ich predyspozycji odbywa się w ramach uczestnictwa w zajęciach klasy wstępnej.
  8. Badanie przydatności polega na przeprowadzeniu indywidualnych testów słuchowych w celu sprawdzenia uzdolnień muzycznych, ocenie predyspozycji i warunków psychofizycznych oraz rozpoznaniu sytuacji zdrowotnej kandydata, która ma wpływ na wybór instrumentu głównego.
  9. Badanie przydatności przebiega w dwóch terminach:
    podstawowym – przeprowadzanym w okresie od 1 czerwca do zakończenia zajęć lekcyjnych;
    dodatkowym – przeprowadzanym na początku września, bezpośrednio po rozpoczęciu zajęć w Zespole, w celu umożliwienia przyjęcia do Szkoły innym, niepełnosprawnym kandydatom.
  10. Badanie przydatności przeprowadza powołana przez Dyrektora komisja złożona z nauczycieli Szkoły, według odrębnych przepisów.
  11. Do siedmiu dni po przeprowadzonym badaniu przydatności w terminie podstawowym ogłasza się na tablicy ogłoszeń Szkoły listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do kształcenia w Szkole.
  12. Do trzech dni po przeprowadzonym badaniu przydatności w terminie dodatkowym ogłasza się na tablicy ogłoszeń Szkoły listę uczniów przyjętych do Szkoły. O przyjęciu kandydata, poza warunkami określonymi w punkcie 3, decyduje ocena uzyskana podczas badania przydatności.
  13. W indywidualnych i szczególnie uzasadnionych przypadkach kandydat może ubiegać się o przyjęcie do klasy wyższej niż pierwsza oraz zostać przyjęty do Szkoły w ciągu roku szkolnego, co dotyczy także uczniów klasy wstępnej oraz przechodzących z innej szkoły.
  14. Decyzję o przyjęciu kandydata w przypadkach określonych w punkcie 13 podejmuje Dyrektor na podstawie ustalenia przez komisję poziomu umiejętności odpowiadających programowi klasy, do której kandydat ma być przyjęty. W takich przypadkach ewentualne różnice programowe są uzupełniane w czasie i według zasad ustalonych przez nauczycieli tych przedmiotów.

Informacja o terminie i warunkach przeprowadzania rekrutacji