ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK PN.
„CENTRUM DLA NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH” W KRAKOWIE

Deklaracja dostępności

Zespół Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej tyflocentrum.krakow.pl.

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej istotnej aktualizacji:

 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

 

Niedostępne treści

 

Niezgodność z załącznikiem

  • zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego.

Nadmierne koszty

„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako „nadmierne obciążenie” opisane w ustawie o dostępności cyfrowej.

 

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Magdaleny Kosek — mejlowo centrum@blind.krakow.pl lub telefonicznie 12 267 44 20.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Dyrekcji naszej placówki:

  • Marcin Dębski — Dyrektor Zespołu Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie
  • Adres: ul. Tyniecka 6, 30-319 Kraków,
  • mejl: centrum@blind.krakow.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

 

Pozostałe informacje

 

Dostępność architektoniczna

Zespół Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie, ul. Tyniecka 6

Dostępność placówki na zewnątrz:

  • łatwa do odnalezienia, czytelna furtka (żółta, poziomy układ profili, pas zmienionej faktury),
  • ogród dostosowany do potrzeb uczniów z różnymi potrzebami – ścieżka sensoryczna, podwyższona rabata, plac zabaw – część sprzętów dostępna dla osób na wózkach,
  • ścieżki dojścia do budynku oznaczone kostką integracyjną – pas naprowadzający (zmieniona faktura) wskazujący wejście główne i pas ostrzegawczy przed schodami,
  • poręcze z prawej i lewej strony w kontrastującym z otoczeniem kolorze,
  • podjazdy z poręczami na różnych wysokościach.

Dostępność wewnątrz budynku:

  • przestrzenie komunikacyjne wolne od barier poziomych i pionowych z wyłączeniem: w części szkolnej – części przyziemia, w internacie szkoły podstawowej – przyziemia i drugiego piętra, w internacie szkół ponadpodstawowych – przyziemia, pierwszego, drugiego i trzeciego piętra (komunikacja pozioma – korytarze od jednego do pięciu poziomów w zależności od skrzydła budynku, komunikacja pionowa – winda, platforma dla wózków),
  • instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku – rampy podjazdowe, winda, platforma dla wózków – umożliwiają dostęp tylko do części pomieszczeń,
  • oznakowanie w brajlu i czarnodruku drzwi wewnątrz budynku,
  • znaczniki w szkole na pierwszym i drugim piętrze, ułatwiające odnalezienie klas,
  • winda udźwiękowiona z oznaczeniami w brajlu,
  • prosty układ pomieszczeń i kontrastowe zestawienia kolorów w toaletach i łazienkach, ułatwiające orientację osobom z zaburzeniami widzenia; toaleta dla osób niepełnosprawnych na parterze,
  • odpowiednie do potrzeb słabowidzących oświetlenie w ciągach komunikacyjnych i większości pomieszczeń,
  • pasy ostrzegawcze przed każdymi schodami,
  • ścieżka prowadząca w holu głównym,
  • punkty uwagi przed sekretariatem i gabinetem wicedyrektora,
  • ciągi komunikacyjne poziome i pionowe wyposażone w poręcze (poręcze przy schodach, ale także na korytarzach),
  • w łazienkach uchwyty i poręcze,
  • zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa przewodnika lub psa asystującego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W placówce jest możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) po wcześniejszym umówieniu spotkania.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.