Zespół Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowejtyflocentrum.krakow.pl.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego.
Nadmierne koszty
„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako „nadmierne obciążenie” opisane w ustawie o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Magdaleny Kosek — mejlowo centrum@blind.krakow.pl lub telefonicznie 12 267 44 20.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Dyrekcji naszej placówki:
Marcin Dębski — Dyrektor Zespołu Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie
Zespół Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie, ul. Tyniecka 6
Dostępność placówki na zewnątrz:
łatwa do odnalezienia, czytelna furtka (żółta, poziomy układ profili, pas zmienionej faktury),
ogród dostosowany do potrzeb uczniów z różnymi potrzebami – ścieżka sensoryczna, podwyższona rabata, plac zabaw – część sprzętów dostępna dla osób na wózkach,
ścieżki dojścia do budynku oznaczone kostką integracyjną – pas naprowadzający (zmieniona faktura) wskazujący wejście główne i pas ostrzegawczy przed schodami,
poręcze z prawej i lewej strony w kontrastującym z otoczeniem kolorze,
podjazdy z poręczami na różnych wysokościach.
Dostępność wewnątrz budynku:
przestrzenie komunikacyjne wolne od barier poziomych i pionowych z wyłączeniem: w części szkolnej – części przyziemia, w internacie szkoły podstawowej – przyziemia i drugiego piętra, w internacie szkół ponadpodstawowych – przyziemia, pierwszego, drugiego i trzeciego piętra (komunikacja pozioma – korytarze od jednego do pięciu poziomów w zależności od skrzydła budynku, komunikacja pionowa – winda, platforma dla wózków),
instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku – rampy podjazdowe, winda, platforma dla wózków – umożliwiają dostęp tylko do części pomieszczeń,
oznakowanie w brajlu i czarnodruku drzwi wewnątrz budynku,
znaczniki w szkole na pierwszym i drugim piętrze, ułatwiające odnalezienie klas,
winda udźwiękowiona z oznaczeniami w brajlu,
prosty układ pomieszczeń i kontrastowe zestawienia kolorów w toaletach i łazienkach, ułatwiające orientację osobom z zaburzeniami widzenia; toaleta dla osób niepełnosprawnych na parterze,
odpowiednie do potrzeb słabowidzących oświetlenie w ciągach komunikacyjnych i większości pomieszczeń,
pasy ostrzegawcze przed każdymi schodami,
ścieżka prowadząca w holu głównym,
punkty uwagi przed sekretariatem i gabinetem wicedyrektora,
ciągi komunikacyjne poziome i pionowe wyposażone w poręcze (poręcze przy schodach, ale także na korytarzach),
w łazienkach uchwyty i poręcze,
zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa przewodnika lub psa asystującego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W placówce jest możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) po wcześniejszym umówieniu spotkania.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.