Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka rozumiane jest jako wczesne oddziaływanie rewalidacyjno-wychowawcze, które stymuluje rozwój i obejmujące potrzeby wychowawcze dziecka z uwzględnieniem potrzeb rodziny.
Diagnozy okulistyczne:
retinopatia wcześniacza, niedorozwój nerwów wzrokowych, zanik nerwów wzrokowych, korowe uszkodzenia widzenia, wrodzone wady gałek ocznych – małoocze, zaćma, jaskra, aniridia
Rozpoznania medyczne:
wcześniactwo, zakażenia, w tym cytomegalią i toksoplazmozą, epilepsja, krwawienia około i dokomorowe, wodogłowie, dziecięce porażenie mózgowe, zespoły genetyczne, np. albinizm
Niepełnosprawności sprzężone:
niepełnosprawność ruchowa, niepełnosprawność intelektualna, zaburzenia słuchu, cechy autyzmu, nadpobudliwość psycho-ruchowa
W skład zespołu wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psycho-ruchowym:
+48 12 266 66 80, wewn. 152
Konsultacje nieodpłatne
Terapeuta tak kieruje zachowaniem dziecka (zabawą), dobiera ćwiczenia (zabawy), aby dziecko w jak najpełniejszy sposób mogło wykorzystać w życiu codziennym możliwości wzrokowe, które posiada, i aby osiągało stosowne do wieku kolejne umiejętności ruchowe i poznawcze, między innymi:
Dzieciom rozpoczynającym naukę w klasie „0” dostosowuje materiały edukacyjne do możliwości wzrokowych, np. rodzaj i wielkość czcionki, kontrast, tło, a w razie potrzeby pomoce optyczne – lupy, monookulary, powiększalniki – oraz programy komputerowe.