ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK PN.
„CENTRUM DLA NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH” W KRAKOWIE

Branżowa Szkoła I stopnia

Branżowa Szkoła I stopnia nr 33 umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.

  • Cykl kształcenia – 3 lata
  • Rozkład zajęć – 5 dni w tygodniu
  • Język obcyangielski

Nazwa zawodu:
koszykarz-plecionkarz
ogrodnik

Zalety kształcenia w Branżowej Szkole I stopnia nr 33:

  • wysoko wykwalifikowana, przyjazna uczniowi kadra pedagogiczna,
  • indywidualizacja wymagań w zależności od percepcji wzrokowej,
  • nauka alfabetu brajla dla osób tracących wzrok,
  • zajęcia wychowania fizycznego w sali gimnastycznej, szkolnym basenie i siłowni, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku,
  • bogata oferta zajęć pozalekcyjnych,
  • opieka psychologiczna i pedagogiczna,
  • możliwość zdawania egzaminu zawodowego w macierzystej szkole, która jest ośrodkiem egzaminacyjnym,
  • planowanie dalszego kształcenia i rozwoju z pomocą doradcy zawodowego.

Baza dydaktyczna i gabinety specjalistyczne:

  • pracownie dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością wzroku, wyposażone w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie,
  • gabinety: rehabilitacji ruchowej, rehabilitacji wzroku, orientacji przestrzennej,
  • multimedialna biblioteka – ok. 28 tys. woluminów czarnodrukowych i brajlowskich oraz nagrania tekstów literackich w różnych formatach.

Atuty dla uczniów spoza Krakowa:

  • internat szkolny,
  • dogodny dojazd do szkoły.

Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. Są prowadzone indywidualnie z dzieckiem i jego rodziną. W przypadku dzieci, które ukończyły 3 rok życia, zajęcia w ramach wczesnego wspomagania mogą być prowadzone w grupach liczących 2 lub 3 dzieci, z udziałem ich rodzin. Terapia dzieci, które nie ukończyły 3 roku życia, może być prowadzona także w domu rodzinnym.

Wspieramy rodziny z małymi dziećmi z problemami wzrokowymi poprzez:

  • udzielanie informacji na temat specyfiki rozwoju małego dziecka z problemami
    wzrokowymi,
  • określanie umiejętności i potrzeb wzrokowych dziecka na podstawie obserwacji
    zabawy kierowanej poprzez pedagoga i swobodnej dziecka,
  • tworzenie wraz z rodzicami dziecka indywidualnego programu do realizacji w domu
    rodzinnym, którego celem jest nauczyć dziecko lepiej wykorzystać w codziennym
    życiu możliwości wzrokowe, które posiada,
  • wprowadzanie dziecka do grupy rówieśniczej w przedszkolu i szkole,
    zapoznawanie z aktualnym systemem pomocy socjalnej.

W skład zespołu wchodzą osoby posiadające przygotowanie do
pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psycho-ruchowym:

  • tyflopedagog,
  • psycholog,
  • logopeda,
  • inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny (terapeuta widzenia,
    fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej).

Kontakt

Barbara Bogacka-Galon
wicedyrektor kierująca szkołami ponadpodstawowymi

Ikona: Telefon+48 12 266 66 80, wewn. 138